Jakie są rodzaje reklam na Facebooku? Wybierz najlepszą opcję dla siebie!

W 2020 roku Facebook mógł się pochwalić 2,5 miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie. Nic więc dziwnego, że promocja na tej platformie jest tak popularna wśród przedsiębiorców. Znajomość specyfiki każdego z formatów reklam umożliwi na trafne wybranie tych najbardziej odpowiednich dla swojego biznesu.

Kampanie reklamowe na Facebooku

Facebook Ads to płatne treści, które mogą się pojawić na tablicach użytkowników lub po prawej stronie przeglądanej karty. Ich zaletą jest to, że działają na wszystkich rodzajach urządzeń – komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych. Kampanie na Facebooku dają możliwość korzystania z kilku podstawowych formatów reklam. Trafiają one w różnym stopniu do wielu grup odbiorców, więc warto wcześniej się zastanowić nad tym, który wybrać.

  • Zdjęcie – najprostszy format, wymaga jedynie publikacji i wypromowania postu z dodanym obrazem. Można to stworzyć bezpośrednio na stronie na Facebooku.
  • Film – wyświetlane są w aktualnościach, relacjach oraz jako wideo kierowane do określonych grup odbiorców. Film można przygotować samodzielnie.
  • Relacja (Stories) – reklama w formie Stories zdobywa coraz większą popularność, więc warto przywiązać do niej większą uwagę. Jest to format pełnoekranowy, który może się pokazywać na Messengerze, Instagramie i na Facebooku w formie obrazu, filmu, karuzeli między innymi relacjami.
  • Karuzela – format umożliwiające na umieszczenie nawet 10 zdjęć lub filmów.
  • Kolekcja – pozwala na szybkie przejście do zakupu produktu. Facebook daje obecnie do dyspozycji reklamodawcy cztery szablony w formacie kolekcji. Są to błyskawiczny sklep, błyskawiczna prezentacja, narracja oraz błyskawiczne pozyskiwanie klientów.
  • Reklama demo – to interaktywna, chętnie wybierana forma promocji wideo na Facebooku. Przeznaczona jest głównie do promowania aplikacji mobilnych. Składa się z 3 części – zwiastunu, wersji demo gry oraz wezwania do działania.

Najskuteczniejsze są oczywiście kompleksowe kampanie reklamowe Facebook Ads. Uniwersalne formaty pozwalają na szybką i skuteczną promocję, dlatego warto w nie zainwestować.

Reklama w social media – co musisz wiedzieć?

Niezależnie od wybranej platformy społecznościowej, ich wspólną cechą z punktu widzenia marketingowego jest bardzo wysoki potencjał reklamowy. Marketing internetowy jest obecnie najprężniej rozwijającą się formą promocji. Działania na rzecz osiągnięcia celów biznesowych można podzielić na organiczne oraz płatne. Zdecydowanie te drugie przynoszą większe, bardziej pewne i szybsze efekty. Serwisem, który zapewnia największą liczbę użytkowników, jest Facebook. Codziennie odnotowuje około 1,6 miliarda aktywnych Internautów dziennie, a miesięcznie jest to 2,5 miliarda. Średnio każdy użytkownik spędza na Facebooku 35 minut każdego dnia. Takie dane jedynie potwierdzają, jak wysoki potencjał ma ta platforma oraz stosowanie Facebook Ads. Warto zapoznać się z podstawowymi zasadami dobrego targetowania, czyli określania swojej grupy odbiorców. Takie działanie zapewnia, że reklama trafi do zainteresowanych potencjalnych klientów. Aby zwiększyć skuteczność reklamy, pomocna może okazać się agencja SEM, która odpowiednio przygotuje kampanię.

Co daje reklama w mediach społecznościowych?

Treści promocyjne są dostosowywane do konkretnych użytkowników na podstawie ich aktywności w Internecie i na Facebooku. Najważniejszym punktem każdej kampanii jest precyzyjne określenie mierzalnych celów kampanii. Do najważniejszych zalet Facebook Ads należy ogromny zasięg. Taki kanał komunikacji zdecydowanie pozwala na dotarcie do większości potencjalnych klientów. Media społecznościowe skracają dystans między użytkownikiem a firmą. Daje to możliwość nawiązania skutecznej komunikacji oraz stworzenie bliskiej relacji z marką. Kompleksowa kampania na Facebooku to także gwarancja wysokiej konwersji, czyli przełożenia działań reklamowych na zwiększenie sprzedaży. Co istotne, często podkreśla się także stosunkowo niski koszt dotarcia z informację do potencjalnego klienta. W przypadku mediów społecznościowych jest on nieporównywalnie mniejszy niż w przypadku klasycznych reklam w telewizji, prasie czy radio. Facebook nie ma także minimalnej bariery wejścia. Każdy może korzystać z usług promocyjnych wedle budżetu, jakim dysponuje.