Reklama tradycyjna a Internetowa – wady i zalety

Po wielu latach świetności reklamy tradycyjnej marketing internetowy pokazuje coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Narzędzia takie jak Google czy Facebook Ads umożliwiają skuteczną i efektywną promocję, która lepiej oddziałuje obecnie na decyzje zakupowe współczesnych klientów. Jednak ani prasa, ani telewizja, ani radio nie przestają być istotną formą przekazu.

Jakie są zalety reklamy w Internecie?

Do podstawowych atutów reklam online, w przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej w telewizji, radio czy w prasie, marketing internetowy daje mierzalne i wymierne efekty. W łatwy sposób można dokładnie sprawdzić pod kątem wielu aspektów odniesione sukcesy, wynikające z poszczególnych ruchów. Przykładowo dzięki Facebook Ads można sprawdzić wiek obserwujących, ich miejsce mieszkania, a często także zainteresowania, czy wydarzenia, w których wzięli udział.

Reklama internetowa, taka jak Facebook Ads, jest także często bardziej angażująca, a to pozytywnie przekłada się na wyniki sprzedaży. Jest to szczególnie dobry pomysł dla młodych firm, które świadczą możliwość kupna poprzez sklep internetowy. Trudno jest sprostać temu formom tradycyjnym.

Przyszłość reklamy tradycyjnej w cyfrowym świecie

Z pewnością do największych wad reklamy tradycyjnej należy niemierzalność jej efektów. Narzędzia internetowe takie jak Facebook Ads dają możliwość odnotowania zmian i dokonywania pogłębionej analizy. Większość z nowoczesnych narzędzi cyfrowych umożliwia wyciąganie wniosków, które pozwalają na zmianę strategii marketingowej, optymalizację kosztów oraz lepsze efekty. Internet umożliwia tworzenie większej ilości interakcji między firmą a klientem, ale także wytwarzanie społeczności wokół danej działalności.

Z drugiej strony reklama tradycyjna to nadal doskonały sposób na promocję wizerunkową. Nadal reklama w telewizji, radio czy prasie jest często uważana za bardziej prestiżową, a ludzie zwracają na to uwagę. Odpowiednio wybrany cały zestaw zdywersyfikowanych działań marketingowych, które łączą wszystkie metody, pozwoli na rzeczywiście kompleksową reklamę.